Özel'e 'er' mektubu: İstifa onurlu insanlara özgü bir davranıştır



Erdal Akyazan, 'Yürekli bir yanıt istiyorum' diyerek Genelkurmay Başkanı'na gönderdiği mektupta 'İstifa onurlu bir davranıştır' ifadesini kullandı. Mektuba 'Piyade Er Erdal Akyazan' diye imza attı


Balyoz davasından hüküm giyen emekli Kurmay Albay Erdal Akyazan, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel'e 1,5 sayfalık mektup gönderdi. "İstifa onurlu insanlara özgü bir davranış" diyen Akyazan, mektubunda şu ifadelere yer verdi:
'O zaman neredeydi'
Bay Genelkurmay Başkanı;
Siz bize, "Suçsuzluğunuza inanıyorum, hepiniz görevlerinize döneceksiniz, eğer başaramazsam ben de giderim" diye söz verdiniz mi, vermediniz mi? Yürekli net bir yanıt istiyorum. Evet mi, hayır mı?
Silahlı Kuvvetlere medyada açıkça, "Millet düşmanı, dinsiz, kepaze, pespaye, salak, iğrenç, ırkçı, kafatasçı, tiksiniyorum, geri zekalı, beyinsiz, namussuz, rezil, ahlaksız, vatan haini, kalleş, tecavüzcü, fuhuşçu, casus" dendi.
Yıllarca yüz yüze baktık. Şimdi aklınıza gelen kurumsal kimliğiniz o zaman neredeydi? Vicdanınız hiç mi sızlamadı?
Durumsal kimlik
Sessizliğinizi kurumsal kimliğinize bağladınız. Siz, bizim gerçekten bunun kurumsal değil, durumsal kimliğinizle ilgili olduğunu anlamayacak kadar akılsız olduğumuzu mu düşünüyorsunuz?
Daha dün, "Ben Genelkurmay Başkanı olsam, sizi..." diye devam eden cümlelerle övgüler sıraladığınız eski komutanlarınız, terörist diye mahpuslara tıkıldı.
Ordunun siyasallaştırılmasını engellemeye çalışıyormuşsunuz. Siyaset ordunun kanseridir. Ulusa, "Biz kansere yakalandık mı, yoksa sağlıklı mıyız?" diye açıkça sormaya cesaretiniz var mı?
Marjinal gruplar
Eğer bana söylüyorsanız, çıkın yüreklice, "Evet, sana söylüyorum" deyin. Yanıtına da hazır olun tabii. Elinizi taşın altına koyduğunuzu düşünerek, kendinizi kahraman olarak bile görüyor olabilirsiniz. Ordu taşın altında mı kaldı?
Size bir konuda tümüyle katılıyorum. Bence de istifa onurlu insanlara özgü bir davranış. Şahsına ve üniformasına yapılan hakaretlere dayanamayıp, kendi isteğiyle aramızdan, hatta hayattan ayrılan şerefli silah arkadaşlarımıza bakın. Bakın ve onur ne demekmiş bir daha düşünün. Türk Silahlı Kuvvetleri hiç birimize ait değil. Ulusa ait. Ona iyi bakın. Bizim başka ordumuz yok.
Olcay Kabaktepe

,

0 comments

Write Down Your Responses

About Me

Powered by Blogger.

Blog Archive