Kendi hazırladığı sınava girdi, müdür oldu!


AKP’nin Milli Eğitim’de tüm müdür kadrolarını yandaşlardan seçme dayatması, inanılmaz olaylara neden oluyor. İzmir’de sınavın heyet komisyonunda olan bir kişi, 99 alarak müdür olmaya hak kazandı! Eğitim Sen suç duyurusunda bulundu.



(soL - Haber Merkezi) İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü İnsan Kaynakları Hizmetleri Şube Müdürü Tarık Uğur’un kendisinin hazırladığı sözlü sınava girerek 99 aldığı iddia edildi. Eğitim Sen suç duyurusunda bulundu.
İzmir Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 26 Ağustos 2013 ile 29 Ağustos 2013 tarihleri arasında müdürlük atamaları için yapılan sınavın heyet komisyonunda asil üye olarak yer alan İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü İnsan Kaynakları Hizmetleri Şube Müdürü Tarık Uğur’un, sınavdan 99 alarak atamasının yapıldığ iddia edildi. Atamalar 7 Ekim 2013’te gerçekleşti.
Konuyla ilgili basın toplantısı düzenleyen Eğitim Sen İzmir 1 No’lu Şube, sınavın heyet ve komisyon üyelerinin görevlerini kötüye kullandığını belirterek, yapılanın suç olduğunu söyledi. Şube binasında gerçekleşen toplantıda konuşan Şube Yöneticisi Aydın Güngörmez dava açtıklarını açıkladı. Güngörmez, Milli Eğitim Bakanlığı’nı usulsüz atamaları iptal etmeye ve görevlerini kötüye kullananlar hakkında gerekli işlemleri yapmaya davet etti.
Müdürlük sınavlarında daha önce de benzer iddialar gündeme gelmiş, kadroların özellikle AKP’ye yakın Eğitim Bir-Sen üyeleri tarafından doldurulduğu ortaya çıkmıştı.
Yönetmelik ne diyor?
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumu Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin Komisyonlar ve Görevleri başlıklı 7. maddesinin 9. bendine göre Sınav Komisyonu ve Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu başkan ve üyeleri, kendilerinin veya boşanmış dahi olsalar eşlerinin, ikinci dereceye kadar kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının katıldığı sınavlarda görev alamıyor.

 http://haber.sol.org.tr/devlet-ve-siyaset/kendi-hazirladigi-sinava-girdi-mudur-oldu-haberi-87255

,

0 comments

Write Down Your Responses

About Me

Powered by Blogger.

Blog Archive