Abi kardeş milli takımı haraca bağladılar!



AKP'nin sporda kadrolaşma politikası her branşta iflasa yol açıyor. Son olarak Taekwondo skandalla çalkalanıyor


Ankara Büyükşehir Belediyesi Kulübü Taekwondo Genel Koordinatörü Mustafa Gürsoy'un Taekwondo Federasyonu Başkanı Metin Şahin ve kardeşi Milli Takımlar Başantrenörü Ali Şahin hakkındaki iddiaları yenilir yutulur cinsten değil. Gürsoy'un söylediklerine bakılırsa, AKP'ye yakınlıkları ile tanınan Şahin kardeşler, makamlarının gücünü kullanarak milli sporcuları ve antrenörleri tehdit etmiş, açık açık rüşvet istemiş ve kazandıkları ödüllerden pay alarak haraca bağlamış! Antrenör Mustafa Gürsoy, bu uygulamalar yüzünden Türkiye'nin son Dünya Şampiyonası'nda 16 sıklette bir madalya bile alamadığını söyledi. Gürsoy bu iddiasını kanıtlamak için Facebook'taki sayfasında Ali Şahin'le yaptığı telefon görüşmesinin dökümlerini yayımladı.
Geçen hafta sporcusu Yaprak Eriş, İzmir Büyükşehir Belediyesi sporcuları Remzi Başakbuğday ile Soner Pınarcık ve İstanbul Büyükşehir sporcusu İsmail Akkuş ile birlikte TSYD Ankara Şubesi'nde basın toplantısı düzenleyen Gürsoy, "Federasyon Başkanı Metin Şahin ile kardeşi Ali Şahin'in sporcularımızın alacağı ve aldığı ödüllerden rüşvet talep etmelerini belgelemiş bulunmaktayım" dedi.
Sporcuların normal şartlarda milli takımlara seçmelerle alındığını ifade eden Gürsoy, "Bu federasyon ise sporculardan rüşvet talep ediyor. Para vermeye yanaşmayanların hakkı yeniyor. Ali Şahin, Akdeniz Oyunları öncesinde sporcum Yaprak Eriş için benden para istediğinde Metin Şahin'e gittim ama bana 'Bu pasta tek başına yenmez. Ali benim kardeşim bence sen onunla anlaş' diyerek beni geri gönderdi. Ali Şahin'e geri gittiğimde, Yaprak'ın daha önceki Avrupa şampiyonluğu nedeniyle Melih Gökçek'in verdiği dairenin parasından 50 bin lira istedi. Ben de bunları belgelemek için kendi salonumu satarak, Ali Şahin'e 35 bin lira verdim. Tüm bu söylediklerimin ses kayıtları mevcuttur" diye konuştu.
'Fazla zıplama ipini çekerim'
Rüşvetle milli takıma giren sporcusunun Avrupa şampiyonu olduğunu söyleyen Gürsoy, şöyle devam etti: "Bunları açıklayacağımı söylediğim günden beri tehdit alıyorum. Daha önce Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Spor Genel Müdürlüğü'ne gittim ancak sonuç alamadım. Bunu öğrenen Metin Şahin bana 'Bakan'a da gitsen, Genel Müdür'e de gitsen faydası olmaz. Fazla zıplama, ipini çekerim, git Ali ile anlaş' dedi. Telefon kayıtlarım dinlensin. Şahin'e yakın sporcular arayıp hayatımın tehlikede olduğunu söylüyorlar. Bu düzen artık böyle gitmemeli. Kimin ne hakkı var emeklerimizi sömürüp, sporcularımızı spordan soğutmaya?"
'Düdük bende, seni bitiririm!'
2009 yılından beri milli olduğunu dile getiren Yaprak Eriş, milli takım kampındayken Federasyon Başkanı Metin Şahin'in kendisinden para istediğini vurgulayarak, "Yurt dışına gidebilmem için para vermem gerektiğini söyledi. 'Parayı bana getirme, bu konuları Ali Hocanla konuş' dedi. Ali Hoca da 'Düdük bende, vermezsen bitiririm seni' diye konuştu. Önce anneme anlattım. Annem de 'Hocana anlat. Biz seni milli takım için gönderiyoruz, senden nasıl para isterler' diyerek taekwondoyu bırakmamı istedi. Hocama anlattım. Hocam da bunları belgelemek için parayı verdi. Ali Hocayı her gördüğümde yine para isteyecek diye kaçar oldum" ifadelerini kullandı.
'Sen benim emaneti naptın!'
İşte Mustafa Gürsoy'un Teftiş Kurulu'na verdiği ve kişisel sayfasından yayınladığı rüşvet skandalının ses kayıtları:
MUSTAFA GÜRSOY: Hocam hoş geldin.
ALİ ŞAHİN (Milli Takımlar Başantrenörü): Hoş bulduk madem öyle gel böyle bakalım.
M.G.: Nasıl gidiyor hocam icraat var mı?
A.Ş.: İcraat işte Akdeniz Oyunları, Karadeniz Oyunları...
M.G.: Akdeniz Oyunlarına 1000 cumhuriyet altını mı vereceklermiş hocam?
A.Ş.: Yok napannn yavvvvv ne gerek var. A... k...duklarım ne varsa sporcuya veriyorlar. B.k. var sanki. Neyse sen benim emaneti naptın?
M.G.: Getirdim hocam şöyle bi sıkıntı var; 14.000 TL var, nakit ayarlayamadım, altın bozdurmadım kredi çektim. 14.000 TL al kalanı hemen ayarlayacam.
A.Ş.: Ne kadar kalıyor geriye şunları hemen ayarla...
M.G.: Hocam 10.000 TL ümitler seçmesi için verdim daireden. 34.000 TL kalıyo.
A.Ş.: Sen ona 35.000 TL de bakıyım...
M.G.: Peki hocam canın sağolsun...
A.Ş.: Kalanını çabuk ayarla bak benim işlerim var bak çabuk.
M.G.: Hocam vallahi bak senin için kredi çektim.
A.Ş.: Akdenize kadar ayarla bak işlerim var herkesi yazdım, senin kızı da yazacam.
Mustafa Gürsoy'un Kamp Müdürü Metin Açıkalın'la yaptığı pazarlığa ilişkin yayınladığı ses kayıtları ise şöyle:
Mustafa Gürsoy: Abi ne diyon?
Metin Açıkalın: Sen ne diyon?
M.G.: Abi ben tamam diyorum ama seçmeye 10.000 TL verdim ama akdenize 35.000 TL istiyo, aldığı daireden 50.000 TL istiyor, tekrar 35.000 TL istiyor. Bu ne abi, akdenizden 2.ci olsa alacağı 25.000 TL, Ali Hoca istiyo 35.000 TL. Olur mu abi...
M.A.: Olmaz canım o öyle değildir.
M.G.: Vallahi öyle abi ara sor Ali Hocaya...
M.A.: Ben konuşurum da sen daireyi ne zaman satacaksın?
M.G.: Abi hemen satacaz acelesi mi var?
M.A.: Daireden biraz önden versen yarısını felan öyle desin vereyim...
2. Ses kaydı:
Mustafa Gürsoy: Hocam şu emaneti veriyim.
Metin Açıkalın: (Parayı alıp sayıyor) Ali Hocanın haberi var mı?
M.G.: Evet aşağıda parayı sana vermemi söyledi.

,

0 comments

Write Down Your Responses

About Me

Powered by Blogger.

Blog Archive