Hilmi Özkök'ten Balyoz kararlarına örtülü destek



Balyoz davasında tanıklık yapmadığı için eleştirilen ve "Kasaptaki ete soğan doğramam" sözleriyle tepki çeken eski Genelkurmay Başkanı Hilmi Özkök, "Işık Koşaner gitti dinlemediler. Gitseydim bile dinlemezlerdi" dedi. Ancak Koşaner ve kuvvet komutanları Ergenekon davasında ifade vermek istemiş, Mahkeme ise tanıklık taleplerini reddetmişti. Balyoz Mahkemesi ise yargılama sürecinde duruşmaya gelenleri dinledi.


'Kimseyi şikâyet etmedim'
Milliyet gazetesine konuşan Özkök'ün "Tanıklık yapmam mevcut deliller çerçevesinde davanın esasını etkilemeyecekti" sözleri de dikkat çekti. "Mevcut deliller" vurgusuyla da Özkök, Yargıtay kararlarının sağlam gerekçelere dayandığını ima etti. "Görevdeyken ve sonrasında hiç kimseyi şikâyet etmedim" diyen Özkök, "Görevdeyken bu konularda kimsenin burnu kanamadı, dava açılmadı ve tutuklama olmadı. Hepsinin pırıl pırıl olduğunu düşündüğümü basın yoluyla kamuoyuna açıkladım" ifadelerini kullandı.
'Beni dinlemezlerdi'
Özkök, eski Genelkurmay Başkanı Işık Koşaner ve kuvvet komutanlarının ifade vermek için mahkemeye gittiğini ancak dinlenmediklerini söyleyerek, "Ben de gitseydim, dinlenmezdim. Bu yargının tasarrufudur" diye konuştu. Ancak Koşaner ve kuvvet komutanlarının tanıklık yapmak için gittikleri mahkeme, Ergenekon davasına bakan İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi'ydi. Ergenekon Mahkemesi, İlker Başbuğ için tanıklık yapmaya gelen komutanları dinlemedi. Balyoz Mahkemesi'nin yargılama sürecindeki tutumu ise farklı olmuştu. İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi, duruşmaya gelen bilirkişileri dinlemişti.

,

0 comments

Write Down Your Responses

About Me

Powered by Blogger.

Blog Archive